søndag 20. mars 2011

Kokos olje

iHerb 011

Jeg er helt avhengig av kokos olje. Jeg bruker det I kaffen min hver dag. Høres kanskje litt smånasty ut, men jeg elsker det.

Det er min måte å sikre meg litt fett, og det smaker godt. Kaffe med kokos. Til å begynne med syntes jeg at dette var helt forferdelig. Fettete kaffe, men jaggu ble jeg avhengig. Får jeg ikke en kopp kaffe med kokos olje I til frokosten min , kan jeg nesten bare gå og legge meg igjen.

Til å begynne med brukte jeg Soma Extra Virgin Cocosa som jeg kjøpte her hjemme. Men den er ganske så dyr. Jeg betalte 169 kr for den. Og jeg har ikke verdens beste råd. Så nå når jeg gikk tom var det helt krise her. Heldigvis klarte jeg å holde meg i skinnet og bestille fra iHerb. Der kostet den meg ca 81 kr.. Riktig nok en annen type/merke. Og med kun 4$ i porto sparte jeg en god del..

Så når denne kom i posten min i går, kjente jeg at jeg var litt skeptisk.. Den store beholderen til så lite penger.. Var dette noe godt da?

blogg 001Se størrelsen på den nye contra den gamle!

Så jeg tok mot til meg og lagde meg en kopp kaffe med kokos olje som test.

 

iHerb 020iHerb 022

En Cagliari Long Bar kapsel og en GOD t-skje med kokos olje.

iHerb 025iHerb 027

Mmmm, en deilig kopp svart sterk kaffe, og til høyre en enda bedre.. Nemlig en med kokos olje i! Slapp av, den smelter!

Så med spenning drakk jeg kaffen med den nye kokos oljen i. Og det smakte nett som den gamle! Jeg kunne senke skuldrene igjen! Jeg har fått kokossmaken på kaffen min tilbake!

Jeg kan og til slutt si at ja, det ser kanskje litt rart ut for en som ikke er vant til å drikke det. Men jeg ELSKER det. Og denne koppen med kaffe of kokos olje gir meg ekstra fett og en lengre metthetsfølelse.

Jeg vet at mange sier du skal ligge unna kaffe på lavkarbo, men jeg er avhengig, og vil da heller gjøre den litt bedre med litt kokosolje og redusere mengden koffein I løpet av en dag enn å kutte den ut. Jeg tåler å drikke kaffe på lavkarbo, så da gjør jeg det!

Prøv dette og gi meg en tilbakemelding på hva dere synes!

Jeg anbefaler ihvertfall Jarrow Formulas, Coconut Oil, Extra Virgin

Penger spart, penger tjent…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Follow my blog with bloglovin