torsdag 17. mars 2011

Mini-pizza LCHF


 Dette er noe vi fint kan lage om vi vil ha noe godt her i hjemmet. Jeg har bakt egne pitabrød som jeg bruker som bunn, og vanlige pitabrød til de som spiser høykarbo.

Til å lage denne snacken/kjapp middag bruker jeg:
  • Pitabrød (LCHF) 
  • Tomatpurre
  • Pizzakrydder (oregano, basilikum o.l.)
  • Revet ost
  • Kjøtt
  • Krydder 

Pitabrødet foran til høyre er LCHF
 Legger ut pitabrødene på et stekebrett. Samtidig som ovnen varmes opp til ca 200 C.




Legger så på en "dasj" tomatpure og godt med pizzakrydder (Italiensk krydder har jeg brukt her).


 Smører så ut tomatpureen og krydderet. Prøver å få det så jevnt som mulig.


Revet ost. Måtte bare få med den geniale automatiske riveren vi har. Den har gjort hverdagen mye enklere!


Fordeler kjøttet utover pitabrødet. Her har jeg strimlet biffkjøtt og svinekjøtt og krydret det, samt litt bacon. Hva er vel en pizza uten bacon?


Stekes i ca 15 min på 200 grader. Smaker fantastisk spør du meg!



Jeg bruker en del Creme Fraichè som dressing på pizzaen min, for det liker JEG, men det er opp til deg å finne ut hvordan du vil ha din. Lek deg med krydder og kjøtt. 
NYT!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Follow my blog with bloglovin